Limuzyny weselne
- Marka, typ, model
- CADILLAC FLEETWOOD BROUGHAM
- Numer fabryczny
- 6B69S5Q131512
- Rok produkcji
- 1975 r.
- Data pierwszej rejestracji
- 1975 r.
- Dopuszczalna masa całkowita
- 2572 kg
- Masa własna
- 1960 kg
- Rodzaj pojazdu/typ nadwozia
- zamknięte/sedan
- Silnik - zapłon, zasilanie
- Otto / iskrowy/etylina
- Układ - liczba cylindrów
- V 8
- Liczba miejsc - kolor nadwozia
- sześć / granatowy
- Pojemność skokowa / moc
- 8195 cm3 / 310 kW
OPIS I CHARAKTERYSTYKA
Samochód Cadillac Fleetwood Brougham:Limuzyna, sedan, 6 - cio osobowy, 4 drzwiowy, lakier – granatowy.
Skrzynia biegów :
Automatyczna, 3 biegowa, sterowanie dźwignią zmiany biegów zamontowaną na kolumnie kierowniczej .
Nadwozie z wyposażeniem:
- Zderzaki niklowane, lampy przednie i tylne, reflektory oryginalne.
- Oryginalna wykładzina tapicerska i podsufitowa.
- Pokrycia kanapy przedniej i tylnej, płaty tapicerskie z pokryciami tapicerskimi wykonanymi z materiału w tej samej kompletacji i kolorystyce.
- Deska rozdzielcza z pełnym oryginalnym i sprawnym wyposażeniem , wszystkie szyby nadwozia oryginalne.
- Szyby drzwi przednich i tylnych oraz fotele przednie sterowane elektrycznie.
- Samochód wyposażony w układ wspomagania układu kierowniczego i hamulcowego, automat zmiany świateł drogowych oraz klimatyzacji.
- Jako innowację producent w 1971 r. wprowadził radio wyposażone w automatyczny mechanizm wyszukiwania stacji.
- Cechą charakterystyczną tego modelu pojazdu są dwie zespolone tylne lampy umieszczone na końcach skrzydeł błotników tylnych.
- Wyposażenie wnętrza nadwozia zachowane w oryginalnym stanie, w tej samej kompletacji listew spinek, uchwytów, dywaników podłogowych, pasów bezpieczeństwa, uszczelek oraz elementów gumowych.
HISTORIA OBIEKTU
Firma „Cadillac” Automobile – Company została założona w 1903 r. w Detroit (USA). Nazwa pochodzi od Le Sieur Antoine de la Cadillac, francuskiego założyciela tego miasta z 1701 r. Zarówno pierwszy jednocylindrowy Cadillac z 1903 r. jak i następny model z 1906 r. z silnikiem czterocylindrowym były autami o doskonałej jakości. Dewizą firmy stała się techniczna perfekcja ..
W 1908 r. po raz pierwszy użyto sloganu „Cadillac: Standard of the World”. Rok później firma została włączona do koncernu General Motors, pozostając zawsze w ścisłej czołówce najbardziej luksusowych i wykwintnych. Jednocześnie należy podkreślić zastosowane w nich nowatorskie rozwiązania oraz bogate wyposażenie, szczególnie modne i popularne w USA.
W latach 30 tych ubiegłego stulecia Cadillac ugruntował opinię najbardziej prestiżowej oraz luksusowej amerykańskiej marki . Pojazdów tych używali monarchowie, papieże, artyści oraz gangsterzy (Al Capone, a później przywódcy włoskiej mafii w USA. Samochody te były i są nadal powszechnie używane do celów reprezentacyjnych i to nie tylko w Stanach Zjednoczonych.
W Polsce w okresie II Rzeczpospolitej Cadillaca używał prezydent Ignacy Mościcki, kolejni premierzy oraz ministrowie obrony. Seryjna wersja tego auta nigdy nie należała do „mikrusów”, zaś jej silniki i wyposażenie były niedościgłym marzeniem nie tylko kierowców ale i całej niemal konkurencji.
Dla Amerykanina Cadillac był i jest tym samym, czym dla Europejczyka Rolls Royce, na zawsze został jednym z symboli wolnej Ameryki i ucieleśnieniem tzw.
Pojazd zdobył ta dużą popularność , że był produkowany w pierwszej edycji w czterech generacjach oraz w drugiej edycji po wznowieniu produkcji w 1985 r ..
Samochód spełnia wymagania pojazdu kolekcjonerskiego jak również warunki wymagane dla samochodu zabytkowego, ze względu na niewielką liczbę wyprodukowanych modeli pojazdów tej marki i ich ograniczoną ilość znajdującą się w kraju. Zachowany w bardzo dobrym stanie technicznym z zachowaniem oryginalności nadwozia, osprzętu oraz wyposażenia.